Alla inlägg under augusti 2009

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat.

Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite extra mycket de första veckorna på jobbet.

Dessutom så började ju min man på ett nytt jobb efter semestern så han har också haft mycket nytt att sätta sig in i samtidigt som han är fotbollstränare för dottern.

Vi har också hjälpt äldsta dottern att byta lägenhet i Göteborg så där var vi nu hela helgen och jobbade.

Så vi har fullt upp !


Det här med vikten dvs mitt ständiga problem...... är inte lätt att åtgärda när man stoppar i sig sötsaker o mackor i farten för man inte hinner med någon annan matlagning just då. Motionen har det också varit illa med de senaste veckorna, men förhoppningsvis blir det ändring på den snart......


Hoppas ni andra har det lugnare och tar mer väl hand om er själva än vad jag gör just nu....

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge!

Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter och kört bilen T/R dit = 10 mil. Jag kom hem nyss kl 21,35 och då tog jag hunden och gick en promenad för att få lite frisk luft.


Började jobba i måndags efter semestern i nytt arbetslag, i nytt hus och på ny tjänst på skolans fritids = MYCKET nytt att lära sig så just nu snurrar det många tankar i huvudet!


Sista semesterveckan v 32 var vi i Göteborg måndag - lördag och hade det jättebra! Vi turistade verkligen och hann göra allt detta:

Liseberg (och då även allsång med Lotta)

Naturhistoriska muséet

shopping (mest till tonåringarna)

Ramberget med utsikt över hela Göteborg

2 "fina" restauranger

2 biobesök = Baksmällan och Sommaren med Göran

båttur till Älvsborgsfästning

båt till Öckerö med sol o bad

båt till Marstrand med sol o bad


Nu ska jag käka något och snart hoppa i säng!

*GOD NATT O SOV GOTT *


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards