Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Skolavslutning i morgon!

Av småländskan - 11 juni 2009 22:05

"Den blomstertid nu kommer......."

Det är mysigt o nostalgiskt med skolavslutning tycker jag. Alla barnen är så fina och färgglada när de står där framme  i kyrkan o sjunger.

Jag ska först på mina elevers avslutning - de är 6-7 år o slutar förskoleklass och sen på yngsta dotterns - hon slutar 6:an.

Hon har "självförtroende så det räcker för hela familjen" så för några dagar sedan gick hon till rektorn och sa att jag vill hålla tal till personal o elever i kyrkan på skolavslutningen. Rektorn blev ju naturligtvis glad för initiativet så nu ska hon hålla tal inför över 500 personer i kyrkan i morgon.

Hon är inte nervös - MEN jag!!

Talet har hon skrivit själv och vi har inte fått läsa eller höra det förrän nu i kväll en gång, men det var bra och handlade om saker de gjort under de 7  åren på skolan och om hur bra de haft det och tack till de som gjort dessa skolår så bra.

Det var ungefär 1,5 sida handskrivet, men hon har gjort om det till ca 20 stödord på en lapp och det var den hon använde när hon talade inför oss.

Hon talade högt o lugnt med flyt och det lät naturligt o bra så klarar hon det på samma sätt i morgon framför micken i kyrkan så ÄR HON DUKTIG!

Då blir vi två stolta föräldrar !

Jag hade aldrig gjort det i den åldern!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards