Alla inlägg under maj 2009

Av småländskan - 31 maj 2009 15:47

...vi målar o målar - och är faktiskt nästan klara nu   : )

Det blev snyggt, ljust o fräscht!


Dessutom startade vi igår bygget av våra nya altan som blir knappt 22 kvm.

Det känns kul o spännande - även om det också innebär en massa jobb.....


Jobbade sista dagen på caféet i fredags (efter att ha arbetat där under 9 månader) så nu är jag endast på skolan igen och det ska bli skönt med EN arbetsplats/dag!


Fick idag på "Mors dag" ett nattlinne med texten "Världens bästa mamma" av yngsta dottern och på paketet hade hon skrivit "vi älskar dig även om vi inte alltid visar det". Känns gott att läsa!


Nu ska jag koppla av en stund på balkongen i solen tills jag ska få kycklingfilé och potatisgratäng gjort av "lilltjejen" som bara är 13 år.  : )


Ska bli skönt med lite sol efter att ha målat mest i skuggan för det är ju bäst för färgen....men INTE för min färg!!

Av småländskan - 25 maj 2009 20:30

Skönt att ha det gjort och härligt att gå en 5 km slinga i skogen i solsken och 20 graders värme tillsammans med 2 väninnor.


Har bara jobbat 4 timmar idag (men jobbar desto mer resten av veckan) så på förmiddagen hann jag njuta av solen ute i trädgården där jag satt i bikini mellan 10-11.30 så nu är jag lite röd.....


Kunde inte måla då för färgen tog slut igår....men maken stack hem från jobbet 2,5 timme tidigare idag för att köpa färg och har sen målat nu i snart 6 timmar i sträck så han är lite mör nu stackarn!


I går var vi pinsamma familjen!

Skulle ta en liten utflykt med bilen för att fixa några saker och äta middag på restaurang  i en liten stad 2 mil härifrån.

Vi (= jag, maken o 13års dottern) gick förbi 3 olika restauranger o velade lite innan vi valde en och gick in och satte oss. Vi fick menyerna och började bläddra - visst fanns det en del som jag o maken gärna skulle äta MEN det var DYRT och dottern hittade inget hon gillade.

Så när servitören kom för 3e gången o frågade om vi bestämt oss så sa vi att dottern tyvärr inte hittade något och reste oss och gick ut från restaurangen. Pinsamt!

Men det blev värre för vi åkte då till ett värdshus vi sett i utkanten av staden och gick in där. Där hade de "dagens" för 105 kr (vilket jag tycker är DYRT för dagens på ett värdshus vid en bensinmack) men det var helstekt fläskfilé med dragonsås och det lät gott tyckte vi som då hunnit bli riktigt hungriga.

Vi tog brickor, bestick, bröd, och smör och skulle precis beställa maten framme vi disken när vi såg tanterna sleva upp en portion kokt potatis med en brunsörja och några klumpar som såg ut som gråaktiga falukorvsbitar i skolmatsalen.

Efter några sekunder gick det upp för oss alla tre att det var det vi just skulle beställa. Vi tittade på varandra, backade och släppte förbi några andra och började sedan snabbt och mycket PINSAMT lägga tillbaka bestick, tallrikar, läsk och BRÖDET vi plockat till oss för att sedan skamsna smyga ut ur restaurangen...

Det slutade med att vi skrattande köpte en glass inne i bensinmackens kiosk och sedan åkte hem och köpte pizza som vi hungriga slafsade i oss hemma.

Visst var vi pinsamma familjen?

Nästan i stil med Sune och hans familj....

Av småländskan - 23 maj 2009 15:22

Pust o stön nu har jag korrekturläst äldsta dotterns hemtenta i 2 timmar och sen gått igenom den med henne i 2 timmar i telefon då vi diskuterade andra formuleringar och vinklar på det mycket svåra ämnet. Tur att man inte är studerande!

Men det är lärorikt både för henne och mig att gå igenom hennes skoluppgifter tillsammans eftersom jag läst liknande kurser för 15 år sedan och för att jag nu har bytt inriktning på mitt jobb och därför har nytta av repetition och av det som hon läser nu och jag inte läst tidigare.


Nu ska jag ut och måla igen........


Av småländskan - 22 maj 2009 16:41

Nej sååå farligt är det inte - men visst blir man frustrerad när inte internet fungerar. Det har tycligen varit problem med en COMHEM-kabel här i området fick vi besked om igår, så vi har varit utan internet i 2 dygn.


Jag har inget speciellt att skriva......men kan väl berätta att igår målade vi hela dagen, idag har jag jobbat på caféet i 3 timmar och varit en sväng på marknaden.

Nu i helgen ska vi förhoppningsvis måla vidare OM vädret uppför sig!

Det tar MYCKET längre tid än vad man tror att måla speciellt när man byter från mörkröd till champagne (=vit-beige-gul) och måste måla 3 gånger på varje ställe!!!

Av småländskan - 19 maj 2009 11:46

Jag har nu mellan 8,30-10,30 varit på kurs för att kunna leda barn i skolan i "friskis o svettis-gympa". Programmet vi lärde oss heter " Röris 4 " och vi höll på och gympade i 2 timmar i sträck så det blev både flås o svett!


Sen har jag tejpat runt fönster o dörrar för att kunna måla i morgon för idag hinner jag inte för jag ska jobba mellan 13-20.


Ha det gott allihopa o stressa INTE som jag känner att jag lätt gör nu....jag har allt lite för många bollar i luften nu!


Av småländskan - 17 maj 2009 10:46

Vilken perfekt timeing att vinna Eurovisonsschlagern precis när 17:e maj startade!!

Det var en bra o mysig låt och en söt kille ni hade som er representant Norge.

Jag såg bara slutet av röstningen så jag har inte sett övriga bidrag, men den här låten vann ju med nästan dubbelt så många poäng som 2:an och hade visst fått poäng av alla länder!


Här kommer en stor KRAM till Liv Hovland i Norge på "17:e maj-dagen"!

Av småländskan - 17 maj 2009 10:43

Yngsta dottern o jag köpte färg, skrapade och skurade med målartvätt i flera timmar igår - men ändå kom vi knappt någonstans med målningen. Förarbete är TRÅKIGT!

Nu ska jag snart ut o sätta igång igen - ska bara lägga in några räkningar på internetbanken först o bädda för just nu vädrar jag sängkläderna.


*HOPPAS ALLT ÄR BRA MED ER SOM TITTAR IN HIT *


Av småländskan - 15 maj 2009 18:01

Nu är jag irriterad på mig själv!

Maken som skulle med 4 andra karlar till Öland o snickra i helgen körde vid 14 tiden upp vår bil till mitt jobbs parkering för att jag skulle kunna ta den hem. (Han blev hämtad där av de).

När jag då slutar kl 17 (efter att ha jobbat sedan 8.30) så upptäcker jag att jag glömt ta med mig den andra bilnyckeln!  : (

Ringer hem för att kolla om den är hemma, men ingen svarar.....

Så det var bara att gå de 2 km hem för att nu strax gå de 2 km tillbaka och hämta bilen. Åhh så roligt det känns..... !  : (


I helgen ska jag börja måla balkongen m.m och skulle köpt färg idag efter jobbet, men nu hinner jag inte det så det får jag göra i morgon vid 10 när de öppnar istället.


Men en glädjande nyhet är att jag gått ner -1,7 kg    : )

Tänkte förra fredagen att det berodde på att jag varit sjuk när vågen visade

- 1,7 kg, men jag hade den lägre vikten även den här fredagsmorgonen trots att jag ska ha min M om ett par dagar och då brukar jag ju gå upp lite dagarna före.

Så det känns lovande !  : )


Dags att ta hunden och gå för att hämta bilen!


Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards