Alla inlägg under december 2008

Av småländskan - 30 december 2008 20:13

Hoppas ni alla får en riktigt mysig nyårsafton och ett toppenbra år 2009!


Mitt nyårslöfte blir (som vanligt) att jag ska gå ner i vikt!

Men nu måste jag bara göra det....för det börjar bli hälsofarligt!

Jag är 43 år, 1,67 lång och väger ca 83 kg dvs ca 20 kg för mycket enligt BMI och andra tabeller.Målet är att väga 65 kg till nyårsafton 2009 dvs mitt nyårslöfte blir att gå ner ca 18 kg på ett år.


Håll tummarna för mig och hjälp mig gärna genom tips råd och pepping!

Kanske kan vi slå oss ihop och coacha o peppa varandra!

Av småländskan - 28 december 2008 12:55

Jonte sitter vid köksbordet och läser tidningen när hans fru dänger en kastrull i huvudet på honom.
- Aj, varför gör du så? skriker Jonte
- Jag hittade en lapp i din ficka igår med namnet Jennifer på.
- Men snälla du, jag var på travet igår och hästen jag spelade på hette
Jennifer.
- Åh förlåt jag som trodde att det var en kvinna du träffat!


Två veckor senare får Jonte ett slag av stekpannan i huvudet igen.
- Men vad fan har jag nu gjort ?!?!
- Hästjäveln ringde nyss !!! fräser frun argt......

Av småländskan - 25 december 2008 19:52

En vacker fin och skön silverring fick jag av min man på julaftonsmorgon!

Den blev jag jätteglad över!

Han gav mig även Dove ansiktskräm o rengöringskräm och en spikmatta!! En dyna med massor av vassa plastpiggar som man ska ligga på - som en fakir!

Det sticker och pulserar, men ska på det viset lösa upp knutar i musklerna genom att blodet pumpar runt så att man ska må bra och slippa t.ex ryggvärk.

Det är inte skönt!!

Men han fick testa det hos sin massör och tyckte vi skulle ha en sådan när vi är trötta i ryggarna.

Jul
Av småländskan - 23 december 2008 19:37

För vi gifte oss den 23 december för 19 år sedan!

Åren går fort.....

Av småländskan - 19 december 2008 20:59

Här har vi inte tid att vara förkylda för det finns ingen annan att ringa efter, sa hon när jag kontaktade henne, efter att ha frågat 2 andra extrajobbare som tyvärr inte kunde ta mitt pass idag när jag inte mådde bra.

Det vara bara att slänga i sig en tablett, ta näsdroppar och jobba utan rast!

Nu är jag TRÖTT!!!

Av småländskan - 19 december 2008 11:09

Det är inte kul och i dag funderar jag faktiskt på att stanna hemma från jobbet (14-19,30) och försöka fixa någon annan som tar mitt pass för jag har ont i huvudet, kroppen, näsan rinner, jag nyser och magen är i obalans så jag får dessutom springa på toaletten.

Usch! Vill dra ett täcke över huvudet och ligga i sängen hela dagen idag!

Av småländskan - 15 december 2008 13:18

Huvudet känns som om det väger dubbelt så mycket och har en massa bomull i alla gångarna! Näsan rinner eller är täppt, halsen svider och hela kroppen är trött!

Började jobba kl 6 idag, men nu är jag hemma och har varit ute med Malte på en hundpromenad. Skulle bara kolla mailen här, men nu så ska jag slänga mig i sängen och försöka sova en stund.

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards