Alla inlägg under december 2008

Av småländskan - 9 december 2008 17:50

...utan dagarna rullar på snabbt och snart är det jul!

Jag köper julklappar då och då  och slår in paket  - MEN jag gör bara det som är kul dvs jag lägger ingen energi på julmat! 

Vi är varken särskilt intresserade av att laga julmat och baka julgodis m.m eller att äta det så det hoppar vi över.

Huvudsaken är att vi känner att vi har det mysigt här hemma, hemtrevligt med många ljus och att vi får en mysig jul tillsammans!

Jul
Av småländskan - 4 december 2008 12:23

Ja så upplever vår hund Malte det när det kommer blinkande dånande snöplogar med snöskrapan gnisslande mot marken.

Då drar han allt vad han kan i kopplet för att komma därifrån så snabbt som möjligt för han tycker det är bäst att hålla sig undan när det kommer stora monster!!

Av småländskan - 4 december 2008 12:18

Det var roligt, men visst blir man trött efteråt!

Köpte 10 julklappar igår så nu har jag i alla fall fixat mer än hälften av julklapparna, för 5 stycken hade jag redan fixat innan.

Jag har 8 personer att handla till varav 3 är mina barn så det blir ju en del paket.

Ha en bra dag! 

Jul
Av småländskan - 1 december 2008 21:40

Vore kul att se vad ni gillar att få i julklapp!

Svarsalternativen avslöjar ju vad jag tycker om.........


I morgon kväll ska jag äta årets första "julbord" tillsammans med mina ca 15 jobbarkompisar. Cheferna bjuder! Det ska bli gott och även att jag långt ifrån äter allt av julmaten så lär man ju bli mer än proppmätt ändå !

Det ska också bli kul att umgås på fritiden med mina nya jobbarkompisar... även om det är en tisdagskväll och de flesta ska jobba dagen efter.

Men inte jag för jag har ledig onsdag eftersom jag jobbar på lördag.


Jul

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards