Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Talet gick så "bra" att många grät!

Av småländskan - 12 juni 2009 22:43

Oj vad de grät......!!

Men om vi tar det från början så var nog hennes farmor och pappa mest nervösa. Själv verkade L hur lugn som helst inför att tala inför alla dessa människor.

Efter attt vi bl.a lyssnat på 7 olika klassers sånger så var det då dags för L att gå upp på "scenen" i kyrkan för attt hålla sitt tal. Hon talade naturligt, avslappnat o bra med micken i handen, tackade personalen på skolan för allt de lärt dem och för att de stått ut med denna pratiga klass - men som hon sa "om man inte pratar mycket så får man ju ingenting sagt!"

Hon berättade glatt om olika saker som hänt under de 7 åren som de gått på skolan utan att ens titta på sina stödord under hela talet, men när hon kom till slutet då hon skulle ta farväl av sina klasskamrater och tacka dem för den roliga tid de haft tillsammans så brast rösten och hon började snyfta samtidigt som hon försökte säga de sista orden vänd mot klassen.

Då ser vi hur flera av tjejerna i klassen också börjar snyfta o torka tårar (hela klassen satt på hedersplatserna framme i kyrkan vänd mot publiken eftersom de skulle sluta på skolan).

L lyckades gråtande till slut säga de sista meningarna och fick efteråt en STOR applåd från en ca 500 personer stor publik där MÅNGA också grät - i alla fall bland oss föräldrar o släktingar till eleverna i denna 6:a. Svärmor bredvid mig var alldeles rödgråten!

Efteråt så grät tjejerna i klassen o kramades som om de skulle placeras ut i olika världsdelar o aldrig se varandra mer.

Men de ska ju bara börja 7:an på en ny mycket större skola och där bli uppdelade i 3 olika klasser tillsammans med elever från andra skolor för att lära känna nya vänner.

L ser verkligen fram mot det och tycker det ska bli spännande med alla nya ämnen, men samtidigt har de haft det väldigt bra på sin lilla skola där det går elever i åldrarna 6-12 år men bara finns en klass i varje årskull.


Efteråt var vi på Thailändsk restaurang och åt och sen shoppade vi kläder hon o jag - den här gången faktiskt mest till mig! Ovanligt!!

Hon fick 3 plagg (jumper, jeanskjol, korta jeansshorts) och jag en svart liten handväska och 8 plagg (svarta 3/4 byxor, 3 olika tunikor (svart/korall), 2 leggings (cerise/svart), 2 koftor (korall/turkos).


Sen skjutsade jag henne till en klasskompis som bor på landet och där har de nu varit alla 10 tjejerna i klassen och lagat tacos tillsammans och haft roligt i 6 timmar - men nu borde hon komma hem snart!


17½ årige sonen är också ute o firar sommarlovet.....men det känns inte lika tryggt som lillasysters fest!!


Hoppas ni har haft bättre skolavslutningsväder än vi.

Här har det varit omkring 10 grader och regn hela dagen  : (


Nu ska jag borsta tänderna för att hoppa i säng - men det är krångligt och tar tid att borsta tänderna nu för tiden för i torsdags så satte de in räls nr 2 dvs den i underkäken så nu är jag silvergrå i hela käften!!

Det är inte vackert och det skaver o gör ont och är krångligt att rengöra eftersom matrester fastnar lite överallt.

Därför tröstade jag mig med lite extra shopping idag!   : )

 
 
Linda H

Linda H

13 juni 2009 19:25

Att hon är inte dålig hon!! VAd ska det bli av henne måntro ? Men gud va kul att hon vågade och genomförde med bravur!
*trevlig helg*

http://tradgatan21.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stora syster

15 juni 2009 15:27

Jag sitter och lipar vid datorn..
Lillasyster läste faktiskt talet för mig när jag var hemma.. de va fint, de jag kommer ihåg. :)
Jag är nog nästan glad att jag inte var med på avslutningen för jag hade lipat floder..
Pusspusss Hälsa alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards