Alla inlägg den 4 maj 2009

Av småländskan - 4 maj 2009 11:26

Jag har varit rejält sjuk nu i 2 dygn.

Började med att jag vaknade med halsont och värk i kroppen i lördags, sen på eftermiddagen så kom febern i rasande fart. Den bara steg o steg trots att jag stoppade i mig MÅNGA febernedsättande tabletter så hade jag på kvällen 39,7 grader och vaknade på söndagsmorgonen med 39,3!


Är helt slut nu efter två nätter med frossa då jag bara skakar o hackar tänderna och ibland badar i svett när tabletterna tar ner febern tillfälligt. Febern har under dessa två dygn varit över 39 grader hela tiden - trots tabletter så har jag inte fått ner febern mer!


Dessutom värker den igen svullna halsen OCH den nyinsatta räls-tandställningen gör ju så att jag har ont i HELA munnen : (


VISST ÄR DET SYND OM MIG?

Ni märker väl att jag tycker VÄLDIGT synd om mig själv i alla fall.....

Men febern är lite lägre idag  : )


Nu ska jag vila en stund innan jag ska till vårdcentralen om 2 timmar för att se om det är halsfluss eller något annat.......

Det märks att skräcken för svin-influensa finns för när jag beskrev mina sympom så sa hon:

- Har du diarré också?

- Ja faktiskt....

- Du har väl inte varit utomlands? För du har nästan alla symptom för svininfluensa.....

- Nej utomlands har jag inte varit nu......

Så den diagnosen får jag förhoppningsvis inte på vårdcentralen när jag kommer dit!

Ovido - Quiz & Flashcards