Alla inlägg den 9 juli 2009

Av småländskan - 9 juli 2009 16:36

....det är väl så ni tänker ni som brukar titta in här!

Men jag har tappat inspirationen!

Har varit lite låg några veckor nu.....och då är inget riktigt kul!

Familjeliv o äktenskap har åkt lite berg o dalbana ett tag - men det är ju sånt som kommer o går i ett 23 årigt förhållande och tonårsbarn gör det ju inte lättare!


Men vi bokade en kul start på semestern i förrgår!

Vi inleder den med att åka till Blekinge och gå på Magnus Ugglas revy (som hade premiär för några dagar sedan och fick så bra kritik) i Karlshamn och sen bor vi på fint hotell centralt vid hamnen i Karlskrona 2 nätter. Det blir mysigt!

Yngsta dottern tar vi med oss, äldsta blir hemma i huset med hunden och sonen är med en kompis familj i Italien 1 vecka. (Fuskisen är bjuden för 2:a året i rad av dem!)

Efter Blekinge så blir det kanske 1-2 nätter i Skåne och sen svärföräldrarnas stuga i Halmstad onsdag - onsdag i vecka 30-31 och sen ska maken o yngsta dottern på fotbollscup i 4 dagar.

Vi har bara 3 veckors semester i sommar och sista veckan så är hunden på hundpensionat och vi alla klämmer in oss i äldsta dotterns 1:a i Göteborg i 5 nätter för att turista ordentligt där.


Sen är vi framme vid 10 augusti då jag börjar på min nya fritidspedagog-tjänst i nytt arbetslag och min man byter jobb och blir lagerchef på ett annat företag. Det blev klart idag och han är nöjd o glad!


Vad det gäller vikten så går det trögt o står stilla - har ingen riktig motivation eller gnista alls för motion eller bantning, men men... den ska jag snart plocka fram igen - HOPPAS JAG!


*TREVLIG SOMMAR!*

Ovido - Quiz & Flashcards