Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Hundbad avklarat!

Av småländskan - 4 november 2008 10:04

Att få i en stor lurvig Bearded Collie i badkaret är inte det lättaste därför blir det oftast duschen (med schampo och balsam en gång/månad).

Men idag ville jag verkligen att tassarnas grustovor skulle luckras upp så spolade jag upp ca 15 cm schampo-vatten efter vår 40 minuters promenad i skogen så att han skulle bli riktigt ren om benen samtidigt som jag duschade honom med schampo och balsam.Han var inte direkt pigg på att hoppa i badkaret, men väl i så stod han still och fann sig i det hela.


I morgon är det snaggdax för Malte!

det är därför han badades idag för att hon ville att han skulel vara så ren som möjligt, men torr när han kom.Det blir första gången somjag går till en riktig hundtrimmare. Tidigare har jag vid 3-4 tillfällen klippt honom själv under de 3 åren vi haft honom, trots att den här rasen egentligen inte ska klippas/trimmas alls.

Men att ha lång svart-vit päls och alldeles lurviga ben och tassar när det är slaskigt och grusigt ute är ingen höjdare! Så därför ska han nu klippas ordentligt kort av ett proffs.

Charmen med att ha en beardis är ju just det busiga utseendet som den långa pälsen ger, men just nu är jag trött på alla stora filt-tovor som sitter på insidan av benen, halsen och magen.

Han kommer säkert se helkonstig ut i morgon, men helt klart lukta och kännas fräschare och mer lättskött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards