Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av småländskan - 9 oktober 2008 12:04

Är du som jag alldeles för rund och go.....??

Då kanske vi kan slå oss ihop och bilda en alldeles egen vikt grupp.

Oftast vet vi ju precis hur vi ska gå ner i vikt, men vi behöver bli puschade, motiverade, ha tummen på oss och få det att kännas roligt ELLER HUR?


Så hör av dig till mig om du vill att vi hjälps åt att peppa varandra, ge varandra tips om mat och motion och så väger vi och mäter oss en gång/vecka och rapporterar tillvarandra. På det viset får vi tummen på oss att visa resultat!


Vem är då jag vad det gäller vikt?

Jag är 43 år, 1,67 lång och väger 84 kg dvs ca 20 kg för mycket om man ska följa ett normalt BMI och vad Viktväktarna och andra viktklubbar rekommenderar.

Fram tills jag var 26 år och blev gravid för andra gången så vägde jag 56 kg - det känns helt otroligt nu!!

Men sedan dess (dvs de senaste 16 åren) har vikten för det mesta varit mellan 70-75 kg.

För 7 år sedan var vikten nere på 65 kg (med hjälp av Viktväktarna) och som högst nu och för 2 år sedan då jag också vägde 84 kg, men lyckades gå ner till 76 kg med hjälp av Herbalifes shaker.

Varför ska det vara så svårt att hålla vikten när man väl har lyckats få den att gå åt rätt håll ???

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards