Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av småländskan - 29 oktober 2008 09:50

Vad gör ni i höstrusket?

Det är mysigt med tända ljus, film och filt, men inte särskilt kul när man ska utanför dörren när det blåser och regnar.

Jag ska strax ut med mina stavar en stund - har bestämt mig för att stavgå en rask promenad i minst 30 minuter varje dag. Förutom mina hundpromenader, men de går ju i Maltes takt dvs "sniff och kisstakt"!


Har nu satt upp viktnedgångsmål som jag SKA försöka uppnå.

Jag startade i fredags med att väga och mäta mig och mina mål är:

-6 kg till jul

-10 kg till 1 mars

-14 kg till midsommar

-19,1 kg till 24 oktober nästa år.

Då har jag på 1 år nått min målvikt på 65 kg.


Som det är nu så hade jag vid starten ett mått över naveln som är 106 cm dvs alldeles för mycket!! Över 88 cm är fetma och farligt!!

Mitt BMI är 30, 2 och det ska hålla sig mellan 20-25 så även där klassas jag som fet! Usch det måste till en förändring nu !!


Slå dig gärna ihop med mig så peppar vi varandra att nå våra mål !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards