Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av småländskan - 12 oktober 2008 21:00

börjar alldeles strax på TV.....Pretty women

Det är ju inte någon djup kulturell film precis, men en så härlig feelgood film. Jag har sett den många gånger och gillar den fortfarande.

Men min senaste favorit är helt klart "Mamma Mia filmen".

Den har jag sett 2 gånger i somras och jag blir bara så glad av den precis som jag blir av Pretty women.

Vad har du för favoritfilmer?

Ge mig gärna tips!


Nu är det värsta gjort vad det gäller förrådsstädningen och ca 20 säckar har lämnat/ska lämna huset på väg till välgörande ändamål och till soptippen. Men jag fattar ändå inte hur vi kan ha så mycket saker kvar!

Resten av förråd nr 2 ska vi fortsätta med på tisdageftermidag så vi blir klara och till helgen ska vi tapetsera ett rum. Så här är det full rulle!


På torsdagkväll kommer vår äldsta dotter som är 20 år hem från Göteborg och stannar en vecka. Hon flyttade hemifrån för snart 7 veckor sedan och nu är det första gången som hon kommer hem, men jag och yngsta dottern har hälsat på henne en helg. Så nu blir det "fullt ös" för hennes del med alla gamla kompisar, men egentligen är hon "ledig" från skolan för att skriva en "uppsats" så det ska ju också hinnas med.


God natt - för nu måste jag upp till min film som redan har börjat, men jag kan ju den, även om det säkert är några år sedan jag såg den sist.

Av småländskan - 12 oktober 2008 11:04

Jag har haft ytterligare 8 nya läsare sedan i går kväll !!

42 olika läsare på exakt 4 dygn (dvs sen jag startade) är ju i snitt 11 nya läsare/dag! Det är kul och spännande att fundera över vilka ni kan vara....


Något som inte är lika kul och spännande är dagens sysselsättning = vi rensar ur förråden i källaren!

Snart har vi tömt ett av förråden så just nu står det saker överallt som ska slängas, skänkas, sorteras, organiseras och sen ställas tillbaka i våra städade förråd.

Vi får väl se hur mycket vi hinner och orkar idag.

Det är inte kul, men säkert väldigt skönt och tillfredställande när det är klart.


Hoppas du som läser det här har roligare saker för dig idag när det är söndag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards