Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Kärlek efter 22 år !

Av småländskan - 10 oktober 2008 09:30

Det är som ni vet inte lätt att hålla liv i ett förhållande/äktenskap och det går verkligen i vågor. Hur det funkar mellan två personer beror ju också mycket på det som händer runt omkring, t.ex hur det är på jobbet, hur barnen uppför sig, hur man har det ekonomiskt och framförallt så brukar tid och ork spela en stor roll.


Vi har varit tillsammans i 23 år, bott ihop i snart 22 år och varit gifta i 19 år (den 23 december - ett bröllopsdatum som inte uppskattades av alla i släkten!).

Under årens lopp har det varit en del rejäla kriser, men tryggheten, gemenskapen och kärleken har lyckats vinna varje gång.


Men i vintras var vi redo att ge upp!

Vi tyckte att vi bara gjorde varandra ledsna, inte ville samma saker och hade olika drömmar om framtiden. Efter många diskussioner, bråk, tårar och kramar beslutade vi oss för att separera vilket vi gjorde 1 februari.


Det var tungt att dela upp sakerna och flytta till en liten lägenhet, men det var ändå jag som flyttade för jag kände att jag skulle aldrig ha varken ork eller ekonomi att behålla radhuset. Barnen hade sängplatser även hos mig och kunde bo där de hade lust och jag och min man turades även ibland om att bo med barnen (som är mellan 12-20 år) i radhuset.


Vi var vänner och tog detta beslut gemensamt, men målet var att känna efter vad vi ville genom att dela på oss - inte att skiljas.

Det var en jobbig vår och jag grät mycket och oroade mig för hur framtiden skulle bli. Men under sommaren kände vi båda mer och mer att vi ville vara tillsammans och bo ihop.


Så sedan 1 augusti är vi återförenade här i huset och allt känns lugnt, tryggt och kärleksfullt.

Vi får acceptera att vi är olika, vill olika saker och ibland inte talar samma språk, men vi kände ändå båda två att fördelarna och kärleken mellan oss vägde mycket tyngre än nackdelarna.

När min man sa: "-Jag känner mig halv utan dig." så var det inte så mycket att tveka på längre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards