Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Lördag !

Av småländskan - 18 oktober 2008 16:57

Vad gör ni en lördagseftermiddag?

Ska ni äta något speciellt ikväll som ni kan tipsa mig om?

Vad hittar ni på en lördagskväll?

Skriv gärna och berätta !


Vi har tömt ett rum, slipat väggar och målat tak så om en stund ska vi kanske börja tapetsera eller så spar vi det tills i morgon och gör allt då.

Nyss åt vi middag - lövbiff med en röra gjord på bredbar grevéost, paprikapulver och finhackad purjolök på köttet, potatisgratäng och sallad. Det var gott - speciellt eftersom min man tillagade det medan jag duschade mig och hunden.


Mysigt var det också att vara hela familjen samlade vid middagen eftersom äldsta dottern (20 år) är hemma nu en vecka och hälsar på oss och gamla kompisar i sta´n. Hon var ute på puben igår kväll och nu ska hon strax på förfest och sen till hotellet och festa ikväll.


Sonen (snart 17 år) kom hem vid 2 tiden i natt efter att ha spelat fotbollsnattcup och sov tills middagen var klar vid 16 tiden !! Suck!

Hur trötta kan tonåringar vara egentligen ??


Jag har sökt 2 nya jobb i veckan, men det är visst massor av sökande till alla jobb nu för tiden så det är inte lätt att bli utvald bland 100 andra!

Men kanske hamnar jag som säljare i en optikerbutik eller som receptionist på en revisionsbyrå.

Hoppet finns ju än i alla fall även om det nog inte är så stor chans!


Ha nu en bra lördagskväll allihopa och en mysig söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards