Alla inlägg den 13 januari 2009

Av småländskan - 13 januari 2009 20:31

....arbetet med min tandställning!

Tänk att vara över 43 år och få tandställning som jag ska ha i 3 år !!

Det känns som om det inte är sant...... Jag ska även dra ut 3 kindtänder och så ska jag betala ca 15000 kr för det hela också!


Men nu är det i gång så jag kommer ha fina framtänder lagom till sommaren 2011 (för då ska jag bara ha tandställning på natten).

Det känns ju "inte alls" länge tills dess....HMM !!!!


Men men det ska bli skönt att få ordning på de sneda tänderna som tryckts ihop så drastiskt på äldre dar...


Det började i 25 års åldern av visdomständerna som tryckte ihop mina framtänder och trots att de drog ut dem alla fyra så har ändå framförallt en framtand uppe och en nere blivit mer och mer utputtade så att de nu står utanför den vanliga tandraden.Den där nere står bakom och syns inte så väl, men i överkäken har jag en framtand som snart pekar rakt ut mot läppen och så kan man ju inte gå omkring. Framförallt eleverna i skolan har ofta frågat om varför min tand stod rakt ut när jag jobbade som lärare.


I dag har de satt in ståltrådbitar på 4 ställen för att göra plats åt ett bakre fäste för tandställningen. De kommer göra lite i taget nu en gång/vecka för att förbereda och för att det inte ska bli för jobbigt med värken.

Det tar längre tid och gör ondare på vuxna för att våra tänder sitter mycket fastare och mer rotade än vad ungdomars gör så de är svårare att flytta på.


Now I´m looking forward to a nice beautiful smile!

(Undrar om det var rätt engelska....??!!)

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards