Alla inlägg den 18 januari 2009

Av småländskan - 18 januari 2009 19:55

I helgen har jag skapat en "ny" diet - frågan är bara om den funkar för viktnedgång... Hmm!!


Har lördag och söndag "råkat" få i mig onyttigheter som:

en bulle

en pepparkaka

en noblessekaka

en bit kladdkaka med grädde

2 halva pizzor

3 läsk

1/4 dels påse Ahlgrens bilar 

en Magnum mandel glasspinne


Suck vilken smart bantningsdiet!!

Av småländskan - 18 januari 2009 11:30

En härlig dag för att man oftast inte har något inbokat eller några "måsten" utan kan slöa, läsa, promenera, umgås med familjen och se på TV.

Helt enkelt koppla av!


I går klippte jag håret lite när jag var hemma hos min kompis som tidigare arbetat som frisör och idag har jag lagt i en toning för att få lite glans. Håret ser ut ungefär som innan, men känns ändå lite fräschare och roligare. Skönt!


Jag har ju tagit tjänstledigt 6 månader fråm skolan för att jobba på ett café som jag gjort nu i snart 5 månader. Det är en provanställning på 70 % som antagligen övergår till fast jobb 1 mars.


Men nu har jag fått ett erbjudande om ett jobb på fritids på 50% på skolan som jag är ganska sugen på.


Dessutom så ska jag på intervju i veckan för ett jobb på ca 50 % på ett behandlingshem för pojkar 12-18 år med adhd, aschbergers, m.m


Så helt plötsligt har jag kanske 3 jobb att välja på och måste bestämma mig för vad jag vill och vad jag tror blir bäst.

Det går säkert kombinera två av dem, tor jag i alla fall. Men vilka?

Så nu har jag lite att fundera på!

Ovido - Quiz & Flashcards