Alla inlägg den 27 januari 2009

Av småländskan - 27 januari 2009 09:34

I går eftermiddag inhandlades det då ett stort lass med ny mat av alla de sorter för att kunna starta upp ett nytt sundare ätande i familjen.


Jag fick äran att laga och välja middag nr 1 enligt GI-recept.

Det blev ugnsstekt kycklingfilé med rostade rotfrukter och tzatziki.

Mycket gott tyckte både min man och jag!

Eftersom jag var tveksam till att barnen skulle äta rotfrukterna (potatis, sötpotatis, rödbeta och palsternacka) så fick de råris kokat i grönsaksbuljong istället.

Idag blir det rester till lunch och sen får min man välja och göra maten tills ikväll.


Jag har precis gått 40 minuter i skogen med vår hund och ska strax hoppa in i duschen för att sedan gå till tandläkaren. Sen jobbar jag 14-19.30 idag.


Jag har träningsvärk idag i armar och axlar för vattengympan drog igång i går kväll efter att ha haft 7 veckors uppehåll. Det var mycket hantlar under vattnet igår och det känns idag!!!


Ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards