Alla inlägg den 7 mars 2009

Av småländskan - 7 mars 2009 12:05

...men jag kommer ju aldrig igång!

Var ute med hunden vid  9 tiden, fixade frukost till mig själv och slöade  framför TV:n samtidigt som jag åt frukost (en smörgås med skinka o paprika, grönt te, en protein o bär smoothie och en apelsin)  ända fram till halv 12.


Började titta på Tyra Banks show vilket till min förvåning visade sig vara riktigt intressant!Det handlade idag bl.a om kvinnlig omskärelse och hur man kan få sina tänder helt omgjorda.

Det sista ligger ju i mitt intresse, men på TV handlar det ju om  porslinständer dvs fusktänder som sätts dit samma dag. De ser perfekta ut, det går snabbt, men kostar massor! 

Mina tänder kostar 15 000 kr att få raka och fina och det kommer ta kanske uppåt 3 år att fixa.....suck!


Gick ner i källaren på vårt radhus för att börja fixa med ett tyg som jag ska sy nya vardagsrumsgardiner av idag....om jag orkar. Köpte tyget i augusti!

Men i rummet där jag har symaskinen står även datorn så var hamnade jag om inte framför den istället.......Typiskt!!


Idag är jag nästan själv hemma.....

för 17 års sonen sover väl mesta delen av dagen efter en hel natts spelande framför sin älskade dator.


12 års dottern har sovit borta med kompisar och gick direkt på fotbollsträningen därifrån. Sen skulle de visst se en film sa hon när hon ringde en snabbis vid halv 11 och berättade att de inte somnat förrän kl 3.


Min älskade make.....stack vid halv 8 på morgonen på veteranhockeycup igen.....han beräknas komma hem någongång framåt 2-3 i natt efter en kul dag och festkväll med gubbarna!


Nej nu måste jag sätta fart om det ska bli något gjort idag.......

Dagens plan är att sy gardiner, putsa fönster och byta gardiner i 2 rum, köpa en matta o en ny växt, motionera i skogen med hunden och handla lite mat.

Vi får väl se vad jag hinner få gjort......

Ovido - Quiz & Flashcards