Alla inlägg den 10 mars 2009

Av småländskan - 10 mars 2009 20:08

Han är en helskön hund!

Busig ibland men med  glimten i ögat - om man ser de vackra bruna ögonen! 

Han älskar att springa fritt i skogen, men är mycket lugn inomhus.

Malte skäller knappt aldrig - bara när t.ex en moped eller något som dånar på vår lilla radhus-gågata åker förbi vårt staket när han är i trädgården.

Han gillar att pussas och kramas när man kommer hem så står han på bakbenen med tassarna på axlarna.

Hans sätt är lite som Scooby- doo..... dvs han är feg och ser lite blåst ut !!  ; )

Nu var jag nog lite elak mot min lurvige kompis!


Av småländskan - 10 mars 2009 10:24

Ögonen håller på att falla ihop på mig efter 4 timmars intensivt jobb på bageriet idag tidigt på morgonen. Jag har packat frallor och andra beställningar,plockat upp 10 olika sorters bullar i glasskåpen, fixat kaffe, servat kunder och en massa annat...så det har varit fullt upp som vanligt!!

Nu ska jag strax hoppa i säng för att sova en timme - måste ju ha nya krafter för att orka jobba på fritids 4 timmar i eftermiddag bland alla barnen.

Ville bara checka av mailen och några bloggar innan.....

Ovido - Quiz & Flashcards