Alla inlägg den 22 mars 2009

Av småländskan - 22 mars 2009 19:26

Har knappt inte haft ont av tandutdragningen/ operationen alls.   : )  

Skönt att något är positivt vad det gäller tänderna!


Fredagsmorgonens vägning visade tyvärr 3 hg plus   : (

Så min man gick med ett nöjt leende ner till trimmern och skalade av sig ALLT hår. Han hade fått ca 1 cm gråbrunt hår som låg som en tjock heltäckningsmatta på huvudet och kliade så han tyckte det var såååå skönt att bli av med det.

Inte var han särskilt snygg i det, men jag väntar ju på att hans tjocka kalufs med de stora lockarna ska växa ut. Men den frisyren är kanske bara ett minne blott och kanske mår den bäst av att vila i frid efter att ha varit borta i minst 10 år.....för den blir kanske sig aldrig lik igen!


MEN detta betyder INTE att jag ska ge upp min viktresa neråt!!

Även om helgen inte har gått i GI-dietens tecken!

Men jag kom nyss hem från en timmes rask stavgång så lite duktig har jag varit i alla fall!


I går hade vi 3 gäster här -  det blev en trevlig kväll med vin, ytterfilé och potatisgratäng. Till kaffet skulle jag bjuda på vaniljglass och kladdkaka, men......kladdkakan var borta!!! 

Det visade sig att den hade sonen i huset och hans kompis ätit upp utan att fråga om det var ok!!! Suck......

Det fick bli vaniljglass och hallon som jag tinade upp i micron - det var ju gott det också! Speciellt med en Baileys till  : )

Ovido - Quiz & Flashcards