Alla inlägg den 26 mars 2009

Av småländskan - 26 mars 2009 21:50

Ett par klassiska vanliga vita gympadojjor - såna som alltid är bra att ha!

Fyndade på en specialskoaffär för fotriktiga skor där vi var för att fixa bra inlägg till dotterns skor.

Hon (liksom hennes storebror och far dvs min man) stiger ner fel med fötterna vilket gör att de får problem med hälsenor och s.k slatteknä. Eftersom de alla tre idrottar mycket så behöver de bra inlägg i alla sina skor för att vinkla upp foten i balans med benet.

Det fixade vi idag och så hade vi sån tur att de nu i 3 dagar hade 20 % på alla Reebok skor så både dottern och jag fick varsitt par, men hon valde en högre modell än mig.


Men ni skulle varit med innan vi hittade dit......suck!!

Dottern sa att det låg vid stationen i denna stad.

Maken sa att det låg på Östra storgatan 36, men vid stationen heter det Västra storgatan..... Min man var SÄKER på adressen och då vacklade hon lite.....fastän hon sagt att hon visste var det låg hemma - det var därför vi aldrig kollade upp det på nätet.

Klockan började bli mycket - bara några minuter kvar till avtalad tid så han släppte av oss i centrum och körde själv för att parkera i ett P-hus.

När vi kom ut på gågatan som är Östra storgatan så var vi på nr 8 så det var bara att sätta full fart mot 36. Vi skyndade på i ca 4 kvarter, men mellan 28 och 42 var det ett torg och ingen skymt av butiken vi letade efter.

Vi ringde makens mobil och sa att dottern kanske ändå hade haft rätt det kanske var Västra storgatan.

Så vi började småspringa tillbaka åt det hållet samtidigt som min man ringde nummerupplysnignen och bad att få bli kopplad till butiken.

Då visade det sig att det var Östra storgatan som min man sagt, men nr 66. Det fick vi veta när vi var tillbaka vid nr 8 där vi börjat.

Vi beslutade då att ta bilen för det var för långt att gå/springa.

OBS! Vi var redan minst 10 minuter sena till vårt inbokade besök.

In i parkeringshuset och upp för en trappa och ut bland bilarna, men då visste helt plötsligt min man inte vilken våning han hade ställt bilen på...... Trots att det bara var ca 5 minuter sedan!

Vi sprang bland bilarna upp en våning - ingen bil, upp en våning till - ingen bil, tillbaka ner igen och ut bland bilarna. Till slut hittade vi bilen där vi först varit, men åt helt andra hållet på den våningen än vad min man trodde. SUCK !!

Sedan körde vi de ca 7 kvarteren, men då hittade vi i alla fall rätt direkt och kom "bara" ca 20 minuter för sent..... Pinsamt!


Man kan ju tro att vi är bönder som aldrig varit i en stad innan, men vi bor i en stad med 25 000 invånare och vi besöker denna stad som har 100 000 invånare ca en gång/månad så vi borde ju ha bättre koll.

Men idag var vi som tagna ur en dålig parodi.

Kände mig ungefär som familjen i "Vi hade i alla fall tur med vädret"

Tur att man kan skratta åt det för det var komiskt - speciellt när vi sprang upp och ner i P-huset!

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards