Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

TRÖTT, LITE LEDSEN OCH LITE NERVÖS....

Av småländskan - 22 januari 2009 08:11

Usch vaknade efter att ha sovit ca 8 timmar, men känner mig såååå trött, huvudet är tungt och kroppen värker som om en traktor kört över mig.

Detta känner jag tyvärr alltför väl igen sen tiden när jag "gick in i väggen" och blev utbränd för 3,5 år sedan.

Det är så typiskt när jag har mycket i huvudet att fundera på och inte vet varken ut eller in hur jag ska lösa det hela och vad som blir bäst.


Jag funderar just nu mycket på om jag ska hoppa på skolan igen även om det bara är ett vikariat på fritids och inte en klasslärartjänst som jag blivit erbjuden på 50% från 2 februari till sommaren.


Vad blir bäst i längden?


Jag är ju lärare och trivs att arbeta bland barn och ungdomar, MEN jag trivs ju även bra på caféet där jag nu arbetar 70 % sedan i september. Det har varit roligt att göra något helt annat än att vara i skolans värld.


Men det är stressigt på caféet, dåligt betalt (men enligt avtal), inga riktiga raster (en kvart fastän man ibland jobbar 8 timmar med fullt upp hela tiden), alltid mycket att göra och det ingår en hel del städning som inte är så kul....


Fast jobbigast är nästan att en av kvinnorna som arbetar där visar tydligt att hon inte gillar mig med blickar, små elaka kommentarer till mig (som t.ex du som husmor borde väl kunna sån´t) och bakom min rygg.

Jag fick veta i går kväll av en av de unga tjejerna att denna 57 åriga kvinna (äldst på vårt jobb) ofta snackar skit om mig, tycker att jag klär mig illa (vilket hon även sagt till mig ibland) när jag har kjol och tights för det klär inte mig som är 43 år och så tjock (1,67 och ca 84 kg).


Ordet tjock sa hon inte till mig, men hon har vid ett par tillfällen sagt till mig att hon tycker det är fult med tights och kjol på äldre kvionnor som mig. Jag har ofta det för det är min stil tillsammans med stövlar - men med tofflor på jobbet är det ju inte så snyggt..... men skönare än jeans som sitter åt och gör mig sååå varm. 

Dessutom har hon sagt att jag arbetar för långsamt på gränsen till lat.


Vilket är något jag nästan borde vara stolt över för då har jag lärt mig det! Tidigare har jag alltid setts som överambitiös och en som aldrig tog det lugnt - vilket tillslut gick för långt då jag inte orkade med alla mina måsten....


Dessutom ska jag om en timme idag åka på en anställningsintervju för att hoppa in som timvikarie på ett behandlingshem för unga killar med sociala problem (inte droger och kriminalitet) pga av sina hjärnskador typ Ascbergers, ADHD och liknande.


Så det är mycket som snurrar i mitt huvud så jag ska nog vara glad att jag sovit i natt - även om det känns att hjärnan arbetat hela natten under tiden jag sov!





 
 
Linda

Linda

22 januari 2009 15:17

Hej!
Nämen usch vilken surkärring som jobbar på Cafeét !! Du skulle verkligen säga ifrån på skarpen att du inte accepterar sånt skitsnack! & vem har rätt att döma hur man klär sig? usch, jag blir såååå upprörd.
Stå på dig Pia!
Kram Linda

http://tradgatan21.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

23 januari 2009 09:35

jag håller med Linda! Vilken j-la kärring rent ut sagt. Det verkar finnas gott om såna. Har några på mitt jobb också. Grinkärring tänker jag aldrig bli tänker jag ibland när de tjattrar på. Säg "ifrån" en dag när hon mist anar det - men behåll ditt lugn och säg bara nåt riktigt giftigt. Det kommer att ta mer än om du blir upprörd och skriker el nåt. Tänk på att hon nog inte mår så bra egentligen - tror du inte det? Att hon eg är olycklig. Men det får aldrig va en ursäkt för att såra nån annan. Hon är nog nånstans avundsjuk el nåt på dig - du är ju ändå lärare! Det är väl nåt att va stolt över. Tycker i a f jag. sträck på dig. Tajts och kjol är fint. ;-) Låt inte den surkärringen ta din solglans nu. Kom igen sträck på dig. Du verkar bo en bit bort annars hade jag kunnat komma in på cafét och sagt nåt spydigt till henne. Men jag är ju i STHLM.
//Malin

http://-viktenochjag.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

23 januari 2009 12:31

Åh vad trött man blir på såna där surkärringar! Vi skulle slå oss ihop du och jag, och bilda GRUPPEN FÖR TIGHTS PÅ 40PLUSARE. För jag gillar också att gå i kjol och tights. Mycket bättre än strumpbyxor som jag bara pajjar hälarna på *s* Hon är bara avundsjuk och osäker på sig själv. Det är de som ger sig på andra.

Vad det gäller jobben så kan jag inte råda dig. Frågan är: hur känner du, innerst inne? Finns ju för- och nackdelar med allt, tyvärr. Gör en lista "för/emot" så kanske du kommer fram till något.

Kramar!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards