Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

En smaskig macka med.....

Av småländskan - 28 januari 2009 13:52

......grovt osötat bröd, sallad, skivad avocado, tomat, kokt ägg, lättmajonnnäs, citron och kräftstjärtar har jag och min man ätit till lunch nu tillsammans med ett stort glas citronvatten.

Det var mättande och riktigt smaskigt!

En god och nyttig GI-rätt som jag rekommenderar.

 
 
Anna

Anna

28 januari 2009 13:57

Ojoj, hur gott lät inte det då :)

Vilken fin blogg du har. Ska kika in igen!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

28 januari 2009 14:25

Hej Pia
Det står - 5kg som jag ser. Ser du nåt annat? Jag kan inte gå in och se själva bloggen här på jobbet. Kan bara se pres och inlägg och redigera. Jag skall lägga upp min vecka på min blogg senare el i kväll så kan du kika där. Jag kan förstå hur ont du har i munnen. Jag har precis fått en bettskena att ha på natten och de spände den igår så att när jag vaknade i morse kändes det som om tänderna skulle trilla ut. Helt öm var jag.
Kram Malin

http://-viktenochjag.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

28 januari 2009 19:53

Hmm Tacosoppan. Har väl inget egentligt recept. Gör lite på en höft men:

Bryn 1-2 hackade vitlöksklyftor och en hackad lök, sedan 5-600 gram köttfärs. Lägg i en kastrull med 6-7 dl vatten och lite fond. Ta 4-5 potatisar och ett par morötter. Skala och skär i lagom bitar. Koka allt så potatis och moröter blir mjuka. Häll i en burk majs på slutet. Krydda med bl a tacokrydda. Det var nog allt tror jag. Vi hade lite gräddfil till detta och lite grovt osötat bröd. Mumsigt!

Soppan räcker nog till en 4-5 personer. (OM de inte är tyngdlyftare eller nåt *s*)

Smaklig måltid! :-))

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards