Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Hos mig har det varit lugnt på bloggfronten....

Av småländskan - 18 mars 2009 09:44

....för jag har inte haft något att skriva om här i sjukstugan.


Yngsta tjejen i huset har varit sjuk fredageftermiddag - tisdag med kramper i magen och illamående blandat med lite feber och trötthet, men hon kräktes bara en gång fredagkväll och en gång söndageftermiddag så det verkar inte vara magsjuka.


Tonårssonen var hemma från skolan i fredags med feber, "pigg" i helgen och hemma pga illamående på måndagen ...... känns lite som om han kanske ville slippa undan skolan och vara hemma och sova. Samtidigt vill jag inte misstro honom.


Maken har varit dålig måndag-tisdag med feber, lite illamående och rejäl värk i hela kroppen.


Själv har jag ju känt mig lite konstig i en vecka nu - men inte sjuk!

Började ju med yrsel o värk i örat/käken och öm i nacken och övergick sen till "fjärilar i magen", öm i kroppen och trött. Kanske blev inte mitt mer än så....håller tummarna för att jag slipper bli sjuk "på riktigt."


Idag jobbar jag bara 3 timmar och det är härligt väder med blå himmel, solsken och några plusgrader - så det känns som en bra dag !!   : )


Mindre bra blir fredagen då jag ska dra ut kindtand nr 2 (av 3) - känns ju lite oroligt eftersom det gick som det gick när jag drog ut den förra kindtanden!!  : (   Klicka på kategori "tandställning" här till höger om du inte läst om det tidigare och vill veta mer.....


* HA EN BRA DAG! *

 
 
Lillgrisen

Lillgrisen

18 mars 2009 13:54

Usch då, ni verkar ju inte ha alltför roligt :o( Jag har också en "krasslig" son idag. Håller med om att det är svårt att veta om de fejkar eller inte...
Hoppas att det går bra på fredag!

http://lillgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards