Alla inlägg den 18 februari 2009

Av småländskan - 18 februari 2009 13:31

...på utdragningen av de 3 kindtänderna!


De höll på i 2 timmar med en tand och ingen av dem hade tidigare trots många års erfarenhet varit med om en tand som satt fast så hårt i käkbenet! De bände och vred, karvade och drog med tången, men tanden satt som berget!


Efter flera nya doser av bedövning och över en timmes bändande beslutade de sig för att operera den. De bedövade då ändå mer och sen snittade de långt ner i tandköttet och frilade roten så att de underifrån kunde slipa rötterna och sedan lättare dra loss den.


Det tog sammanlagt 2 timmar och ni kan ju bara tänka er hur det känns att gapa stort så länge - för att inte tala om hur allt det andra kändes........  : ( 


Nu ska jag dit om en vecka och ta bort stygnen de fick sy och då får de se hur det läkt och när jag får en tid för att dra bort de andra två tänderna.

Suck! Inget jag ser fram mot precis efter dagens pärs!


De sa att jag skulle vara hemma från jobbet resten av veckan för jag kommer ha ONT eftersom de fått fra dra och karva så mycket runt om tanden. Jag skulle räkna med att bli svullen, ha rejäl verk och må allmänt ganska dåligt ett par dygn.


Jag som trodde de skulle dra ut 2 tänder på ca 30 minuter och sedan skulle jag till jobbet !


Ni blir väl inte förvånade över att jag nu ångrar att jag inte drog mig ur det här med tandställlning innan dagens tandläkarbesök!!



Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards