Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

I dag börjar jag på mitt nya jobb!

Av småländskan - 2 februari 2009 07:57

Eller jag ska kanske kalla det nygamla......det är ju samma arbetsplats som jag arbetat på sedan hösten-03. Men jag har inte jobbat där på 8 månader nu och så är det ju en helt annan tjänst. Det ska bli spännande och roligt!


Tidigare var jag låg-och mellanstadielärare där, men efter att jag hösten-05 "sprang rakt in i väggen" där (pga att hur mycket jag än jobbade så räckte jag inte till) så hittade jag aldrig tillbaka till den riktiga gnistan för klasslärarjobbet - rädslan för att bli dålig igen fanns nog kvar.


Nu har jag ju arbetat på konditori i 5 månader och det ska jag fortsätta med 3 förmiddagar i veckan=22 % och så ska jag jobba 50 % på ett av skolans fritids varje eftermiddag. Det blir lika många timmar som jag jobbat på konditoriet fastän på 2 arbetsplatser nu.Jag tror det kommer passa mig perfekt med den här blandningen och ser fram mot att arbeta bland barn igen.


Har länge varit sugen på att arbeta som fritidspedagog eller textilslöjdslärare istället. Jag vikarierade en hel del i båda de jobben under förra våren (när jag samtidigt jobbade 50% som lärare) och det var kul!

På fritids och i textilslöjden får man en helt annan kontakt med eleverna och hinner prata med dem.


Det är inte alls samma krav som man har på sig när man jobbar som lärare i en klass och har en massa klassföreståndaransvar, administrativa papper som ska läsas och skrivas, planeringar av alla ämnen, rättning av böcker och en hel massa mål som varje elev helst ska uppnå och allt ska ju numera dokumenteras.Puh


*Ha en bra vecka!*

För det ska jag ha !

 
 
Lisa

Lisa

2 februari 2009 16:31

Vad spännande! Kul att återse barnen då kanske? Låter perfekt med två arbetsplatser och de är ju ganska olika! Kondiset, börjar du tidigt-tidigt på morgnarna då eller?
Hoppas att din vecka blir jättebra!
(Jag försöker hålla humöret uppe och inte frossa lös på allt jag "inte får" äta :-/ )

http://bidrottningen.bloggagratis.se

 
Lillgrisen

Lillgrisen

3 februari 2009 11:54

Hej! Kul att du hälsade på hos mig. Man märker ju när man surfar runt, hur många vi är som kämpar med vikten. Kan redan nu erkänna att jag är lite dålig med kommentarer, men jag kommer att hålla koll på dig :o)

http://lillgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards