Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Ont i halsen eller förresten ont lite överallt....!!!

Av småländskan - 16 februari 2009 09:38

Känner mig inte särskilt pigg, jag fryser, är hes och hals, huvud, axlar o öron värker. Inte kul!

I dag jobbar jag bara 4 timmar på fritids mellan 13-17 så jag ska försöka orka med det. Det är ju säkert där jag blivit smittad bland alla förkylda barn - men ska jag då gå dit och smitta andra....? Ett svårt val, men har man inte feber så går man ju till jobbet......plikttroget!

"Problemet" är bara att alla på fritids är ju alltid ute i minst en timme på eftermiddagen och det är ca -10 grader ute så jag kommer väl hacka tänderna hela tiden.......


Makens veteran ishockeylag kom 4:a av 12 lag i helgens cup, men idag är det inte mycket "go" i honom. Han har ONT i absolut varenda del av kroppen! "Gubbar" som han (snart 44 år) ska inte tro att de kan leka hockeystjärnor på äldre dar utan att få äta upp det surt efteråt!!  : )


Vad det gäller tandställningen så har jag ju varit nära att ge upp, men det blir ju lättare att äta och prata  för varje dag som går och gör inte så ont längre i tungan och på kindernas insidor, men jag känner mig aldrig ren i munnen och känner ju konstant stålpinnen som går i gommen från kindtand till kindtand. Den trycker mot tungan och mat fastnar hela tiden i dess fästen.

OM jag ska stoppa det hela och ge upp innan det är för sent så måste det ju ske nu! För på onsdag kl.10 ska jag dra ut 2 (av 3) kindtänder för att sedan (när alla tre är borttagna) sätta in rälsen i både över- och under käken. Där de sedan ska sitta i ca 2 år. Suck!  : (


Nu ska jag upp till sängen igen för jag fryser så mycket att jag behöver rulla in mig i täcket en stund. Hej för idag!

 
 
Lisa

Lisa

17 februari 2009 22:36

Hur kommer du att göra i morgon?? Fortsätta på den inslagna vägen eller avbryta?
*nyfiken i en strut tittar ut* ;-))
Hoppas i alla fall på att din förkylning kom av sig och att du är på bättringsvägen!

Kram!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards