Alla inlägg den 4 april 2009

Av småländskan - 4 april 2009 14:37

är UNDERBART !!   : )


Har jobbat i vår lilla trädgård nu med att luckra upp våra 2 rabatter och räfsat häcken o gräset. Fastän trädgården inte är särskilt stor så tog det minst 2 timmar och börjar kännas i axlarna + att jag fått en blåsa i handen av räfsandet.


Men nu är det fixat och jag har även hjälpt yngsta dotterna att få upp den stora studsmattan, fixat lite fint med påsk-ris vid entrédörren och fått fram 2 stolar o ett litet bord i ett hörn där man kan sitta och gotta sig en stund. Härligt!


Jag älskar våren för man blir så glad av solen o ljuset och de små knopparna som sticker upp i rabatterna för att inte tala om när man hittar Tussilago och Vitsippor, men det har jag inga sett här på Småländska Höglandet ännu.

Min man har alldeles nyss bytt till sommardäck på bilen så nu är vi redo för våren! : )


Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards