Alla inlägg den 11 april 2009

Av småländskan - 11 april 2009 15:13

Firar ni påsk för fullt med släkt o vänner, påskbuffé och påskgodis??

Eller är ni ute och njuter av den sköna vårsolen?

Lite av varje förhoppningsvis!!


För vår del innebär påsken antagligen:

- påskbuffé hos svärföräldrarna på skärtorsdagskvällen

- påskbuffé hos goda vänner ikväll på påskaftonkvällen

- påskbuffé hos mina föräldrar i morgon på påskafton

...så det blir kanske lite väl mycket av s.k "smörgåsbordsmat".....


Kollade nyss statistiken över unika besökare dvs hur många olika personer som varit inne på min blogg. Det var 220 i mars och redan 110 i april.

Det tycker jag är kul!

Undrar vilka alla är....?


Jag har av personliga skäl (som ni kan läsa mer om i inlägget "Kul, kul, cykelhjul" som jag skrev i oktober ) valt att inte prata om att jag bloggar igen eftersom det blev så jobbigt sist. Så de som hittat hit är främlingar men som kanske ändå hittat något som vi har gemensamt som t.ex åldern, tonårsbarn,vikten, hundägare.......


TACK alla ni som klickar på kommentera och skriver en liten hälsning ibland för det är jätteskoj att få och kul att kunna titta intill era bloggar!


För övrigt är inte humöret på topp.....känns tyvärr som om äktenskapet just nu är i en djup dal......och det känns svårt att orka klättra upp mot toppen igen.

 Vi delade ju på oss under 6 månader förra året, men har bott ihop igen sedan i augusti. (Mer om detta kan du läsa i ett av mina första inlägg "Kärlek efter 22 år" som jag skrev i oktober när jag startade bloggen).


Vi älskar varandra och vill leva tillsammans....men ändå känns det som om vi blir glada av så olika saker och vill så olika saker med livet....Suck!

Just nu tjafsar vi om allt! 

Det tar så mycket energi och känns så tråkigt.

Han tycker att det är jag som hittar fel och bråkar hela tiden (vilket det till stor del är) och jag tycker att det är han som liksom slår sig till ro och tycker att nu kan livet gå sin gilla gång i vår lilla stad.

Jag vill ha gemensamma drömmar och mål att se fram mot och känner det som om jag måste ruska liv i honom så han vaknar upp innan vårt äktenskap rinner ut i sanden.....


Nu ska jag försöka hitta ork till att göra i ordning mig och träffa våra vänner i kväll, men det känns jobbigt att gå dit och spela glad när man helst vill vara ensam och dra täcket över huvudet......


Försökte muntra upp mig med en tur i fyra olika klädaffärer tidigare idag för att hitta lite nya kläder, men med 15 kg övervikt så var det INTE kul!

Efter att ha provat ca 15 plagg så blev det bara ett linne för endast 49,50 i en stark färg som jag inte kan namnet på "korall-orange"


Men vad jag ska ha på mig mer har jag ingen aning om......så jag lär väl troligtvis tjura ihop alldeles vid garderoben om ett par timmar skulle jag tro! Vad jag än sätter på mig av egna eller affärernas kläder så ser jag tantig, töntig, fet eller gravid ut. Suck!  : (


Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards