Alla inlägg den 12 april 2009

Av småländskan - 12 april 2009 09:04

OCH det blev INTE påskbuffé !

Utan ris och kyckling i kryddstark gräddig sås med sallad och bröd till.

Vi satt och "tjötade" och skrattade runt bordet från sju till ett på natten dvs i 6 timmar, men tiden gick sååå fort!


Det var roligt och jag hann under de timmarna få i mig en hel flaska vitt vin som stod på bordet för det visade sig at det bara var jag som drack vitt - de andra sju höll sig till rött eller öl o whisky.

Den där flaskan känns i kroppen i dag - men jag brukar aldríg vara särskilt bakis så det går förhoppningsvis snart över.


Nu känns magen lite orolig och huvudet tungt, men jag hällde nyss i mig en jordgubbsproteinsmoothie blandad på lättmjölk, sommarbär-yoghurt, frysta jordgubbar och Herbalifes jordgubbsproteinpulver.

Det brukar vara perfekt och läger sig skönt och lugnande i magen, gör mig mätt och ger snabbt ny energi.


Mellan mig och maken kändes kvällen bra - inget tjafsande! : ) SKÖNT!

Hoppas allt tjafsande som varit de senaste dagarna bara är tillfälligt och något som vi tar oss ur - men igår kändes det tungt när jag satt här och skrev....


Vad det gäller min klädsel så blev det i går kväll:

- vida utsvängda 70-tals jeans i sailor-stil inköpta förra året

- mitt nya korall-orange linne

- en kofta i samma färg

- en stor blomma i matchande färg på koftan

- ett långt halsband

Kläderna kändes "som jag" och var det första jag tog fram och provade! OTROLIGT!!

Det brukar ju bli både tårar och stor frustration när jag ska hitta något i garderoben!


Nu ska jag ladda energi för middag hos mina föräldrar tillsammans med mina 2 syskon o deras familjer - vi blir 14 personer.

Kanske ska försöka sova lite till...eller inte...?!

Hunden väckte mig vid 7 så vi har redan varit ute och vandrat i det disiga grå kyliga vädret (ca 3 plusgrader).


Var är SOLEN de lovade skulle skina lika skönt som igår??

I går hade vi 16 grader i skuggan och strålande sol hela dagen här på Småländska Höglandet. Underbart!!


*HA EN BRA DAG ! *

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards