Alla inlägg den 21 april 2009

Av småländskan - 21 april 2009 17:09

...när ett av "kidsen" i huset ropade förtvivlat:

- "Mamma , mamma, kom fort ....!!"

Då rusar man upp ur sängen sömnig och yr, ner för trappan och ser en stor spya på toalett-golvet. Åhh så mysigt  : (  det är att torka upp spy mitt i natten!

Nu gäller det bara att hålla tummarna att jag och maken som torkade upp det och skurade toaletten mitt i natten slipper bli smittade - för"spysjuka" är INTE kul !!


I morgon fyller yngsta barnet 13 år - tiden går sååååå fort!

Tänk att hon redan blir tonåring......

Själv fyller jag exakt 43½ i dag......vilket innebär att i morgon är jag närmare 44.....  : (


Ska på helkropps-massage i morgon mellan 9-11 - det ska bli så skönt!  : )

Det är en slags kinesisk massage där hon grundligt går igenom precis HELA kroppen från hårbotten till tårna - det känns rejält ibland, men är ont-skönt! Hon brukar också plåga mig med att koppa dvs suga fast en glaskopp i huden och dra runt den på rygg och överarmar så att det blir fina  blåmärken-cirklar dagen efter.


*Ha det gott allihop!*

Ovido - Quiz & Flashcards