Direktlänk till inlägg 19 april 2009

FRANSK MANIKYR

Av småländskan - 19 april 2009 12:09

Jag var trött när jag och sonen kom hem igår kväll efter över 5 timmar i affärer, men vi hade en trevlig dag tillsammans och hittade mycket vi gillade.

Vi köpte faktiskt 8 klädesplagg till honom och lika många till mig + 2 cyklar!

Sonen 17 år köpte en oväxlad damcykel för 1250 kr och så köpte jag en 7-växlad damcykel till den blivande 13 åringen för 2995 kr (som hon valt ut tidigare) på Biltema. Men annars var det svårt till födelsedagstjejerna för det är inte lätt att veta vad en 13 åring och en 21 åring gillar!


Igår kväll och idag på förmiddagen har jag försökt att göra fransk manikyr på mig själv. Det går INTE bra!

Fransk manikyr är ju att måla naglarna så de ser naturliga ut dvs måla dem svagt svagt rosa/blanka och översta delen av nageln vit.

Hur jag än bär mig åt så blir det kladd någonstans, den vita randen blir inte bra eller jag tror att det torkat och så stöter jag mot något så det skavs upp.

Det har nu hänt igen!!!  : (

Så nu ska jag än en gång upp och ta av allt för det ser ganska kladdigt ut på flera av naglarna. Jag tror jag "skiter i det här" för det verkar inte vara "min grej" tydligen!!! Suck!


Funderar på att ge mig ut och stavgå istället en stund för att kunna njuta av tårtkalaset vi ska ha i eftermiddag med min del av släkten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards