Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Till slut så lyckades jag....

Av småländskan - 19 april 2009 20:41

...skapligt med mina naglar ! (se det jag skrev tidigare idag)


Efter en timmes stavgång och GI-middag med biffar, gräddsås o varma grönsaker så blev det tårtkalas - man mår nästan lite illa efter en bulle, en kaka och en tårtbit. Jag hade bestället en "Isprinsessa" från konditoriet där jag jobbar. Det är en vackert dekorerad vit marsipantårta med jordgubbsgrädde, vaniljkräm och chokladmousse som tre fyllningar mellan tårtbottnarna.

Den var god och gillades av både barn o vuxna, men mäktig!


Nu har maken o jag tagit en halvtimmes hundpromenad för att smälta det hela när gästerna gått hem. Så nu ska jag slänga mig i soffan en stund o slappa.


Vad det gäller kläderna jag köpte igår så provade jag allt i dag och det kanske inte blir att jag behåller alla 8 plaggen..... det var nog för bra för att vara sant att jag kunde hitta så mycket som passade bra så snabbt!

Det jag köpte igår var:

Stadium

2 toppar vit och cerise/lila

2 pikéskjortor svart och turkos

1 randig tröja i beige/cerise

2 chinos svarta och beige

Kapp Ahl

1 mönstrad blus 

1 bälte

Skopunkten

1 par sportiga svarta ballerinaskor med 3 gummiband över foten

Vi får se hur jag gör....ska prova allt i morgon igen, men de svarta chinosen och blusen har jag på mig nu så de ska jag i alla fall behålla.


Bye Bye  and have a nice week!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av småländskan - 26 augusti 2009 18:00

...så att skriva blogginlägg har liksom inte varit aktuellt när man har fullt upp med så mycket annat. Jag vet ju att det brukar snurra på snabbt i augusti när barnen börjar skolan och eftersom jag själv jobbar i skolans värld så är det alltid lite ...

Av småländskan - 12 augusti 2009 22:10

Hej på er allihop som brukar titta in hit , men inte fått något nytt att läsa här på såååå länge! Nu är egentligen inte alls rätt tid att skriva ett inlägg här för jag är såååå trött efter att först ha jobbat och sen varit på föreläsning direkt efter...

Av småländskan - 31 juli 2009 23:57

Har jag precis sett på TV4+ nu i 4,5 timme. Den var BRA! Det var en dramaserie från 1992 i 2 delar (båda sändes efter varandra nu i kväll) som handlade om Jackson 5 och Michael Jacksons uppväxt från att vara ett av flera misshandlade barn i en stor ...

Av småländskan - 30 juli 2009 17:59

I går anlände vi hem till vår lilla småländska stad efter att ha varit: - 2 nätter på hotell Carlskrona i Karlskrona   : ) - 1 natt på hotell i Åhus (vi rekomenderar tyvärr inte Åhus strand  som visade sig vara ett simpelt hotell med knappt vandrarhe...

Av småländskan - 15 juli 2009 20:12

...om man nu ska använda sig av tonåringarnas uttryck! Men jag fick ett totalt spel på min mycket sege trötte långsamme tjurige son som skulle packa inför sin Italienresa igår och bara gör som vanligt dvs sover hela dagarna och sitter vid datorn hela...

Ovido - Quiz & Flashcards