Alla inlägg under april 2009

Av småländskan - 19 april 2009 20:41

...skapligt med mina naglar ! (se det jag skrev tidigare idag)


Efter en timmes stavgång och GI-middag med biffar, gräddsås o varma grönsaker så blev det tårtkalas - man mår nästan lite illa efter en bulle, en kaka och en tårtbit. Jag hade bestället en "Isprinsessa" från konditoriet där jag jobbar. Det är en vackert dekorerad vit marsipantårta med jordgubbsgrädde, vaniljkräm och chokladmousse som tre fyllningar mellan tårtbottnarna.

Den var god och gillades av både barn o vuxna, men mäktig!


Nu har maken o jag tagit en halvtimmes hundpromenad för att smälta det hela när gästerna gått hem. Så nu ska jag slänga mig i soffan en stund o slappa.


Vad det gäller kläderna jag köpte igår så provade jag allt i dag och det kanske inte blir att jag behåller alla 8 plaggen..... det var nog för bra för att vara sant att jag kunde hitta så mycket som passade bra så snabbt!

Det jag köpte igår var:

Stadium

2 toppar vit och cerise/lila

2 pikéskjortor svart och turkos

1 randig tröja i beige/cerise

2 chinos svarta och beige

Kapp Ahl

1 mönstrad blus 

1 bälte

Skopunkten

1 par sportiga svarta ballerinaskor med 3 gummiband över foten

Vi får se hur jag gör....ska prova allt i morgon igen, men de svarta chinosen och blusen har jag på mig nu så de ska jag i alla fall behålla.


Bye Bye  and have a nice week!


Av småländskan - 19 april 2009 12:09

Jag var trött när jag och sonen kom hem igår kväll efter över 5 timmar i affärer, men vi hade en trevlig dag tillsammans och hittade mycket vi gillade.

Vi köpte faktiskt 8 klädesplagg till honom och lika många till mig + 2 cyklar!

Sonen 17 år köpte en oväxlad damcykel för 1250 kr och så köpte jag en 7-växlad damcykel till den blivande 13 åringen för 2995 kr (som hon valt ut tidigare) på Biltema. Men annars var det svårt till födelsedagstjejerna för det är inte lätt att veta vad en 13 åring och en 21 åring gillar!


Igår kväll och idag på förmiddagen har jag försökt att göra fransk manikyr på mig själv. Det går INTE bra!

Fransk manikyr är ju att måla naglarna så de ser naturliga ut dvs måla dem svagt svagt rosa/blanka och översta delen av nageln vit.

Hur jag än bär mig åt så blir det kladd någonstans, den vita randen blir inte bra eller jag tror att det torkat och så stöter jag mot något så det skavs upp.

Det har nu hänt igen!!!  : (

Så nu ska jag än en gång upp och ta av allt för det ser ganska kladdigt ut på flera av naglarna. Jag tror jag "skiter i det här" för det verkar inte vara "min grej" tydligen!!! Suck!


Funderar på att ge mig ut och stavgå istället en stund för att kunna njuta av tårtkalaset vi ska ha i eftermiddag med min del av släkten.


Av småländskan - 18 april 2009 09:57

...har skickat iväg make o dotter på fotbollscup mellan 8-17.

Efter det gick jag i skogen med hunden och nu ska jag städa och handla mat innan jag vid 12 tiden ska iväg och shoppa med 17-års sonen.

Vi ska bl.a köpa cykel till ena dottern som fyller 13 år på onsdag.

Den andra dottern fyller 21 år nästa måndag.

*HA EN BRA DAG!*


Av småländskan - 16 april 2009 20:45

http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com

Gå in på den här adressen och testa hur många ord du hinner skriva rätt

på 1 minut. Jag hann bara 31 ord  : ( 

Fastän att jag tyckte att jag skrev som bara den......

Av småländskan - 15 april 2009 19:46

Avslutade dagens stegräkning nyss med en timme snabb stavgång i skogen i det kalla men soliga vårvädret. Under dagen har jag även varit ute med hunden i 50 minuter och cyklat i sammanlagt 40 minuter så nu känner jag mig riktigt duktig!!

Kanske kan bli ett minus den här veckan...... men å andra sidan så ska jag ha min mens på måndag så då brukar man väl gå upp i vikt lite innan dess.

Jag kan ju skylla på det i alla fall om jag inte gått ner den här veckan heller!!

Av småländskan - 15 april 2009 11:47

Vilken pärs det varit att ta bort dessa 3 friska tänder!


Även om de nu vid den 3:e tanden valde att inte först försöka dra ut den utan direkt snittade upp tandköttet runt omkring tanden och borrade sönder rotens fäste i käkbenet - så hade de ändå svårt att få loss den för den satt hårdast av alla 3 jag tagit ut.


De andra satt ju som berg - värre än tandläkaren varit med om tidigare - så att denna var den värsta vill inte säga lite....så det var tur att de inte först började bända och dra i den en timme som de gjort tidigare!


Jag har enligt tandläkaren en ovanligt fast benmassa i min käkar och väldigt rejäla rötter på mina tänder + trångt mellan alla tänder och kombinationen av detta gör det så svårt att få loss dem.


Tänderna skulle ha dragits ut i februari, men det har alltså tagit 2 månader att dra ut dem alla tre pga att de sytt efteråt och såret o käken ska läka innan nästa tand kan dras ut.

Sammanlagt har detta nöje kostat 4660 kr!!  : (


Om 2 veckor sätter de sen äntligen (även om jag absolut inte längtar så vill jag ju få det gjort) in tandställningen som ska sitta där i ca 2 år och kosta mig sammanlagt 15 100 kr!

Jag kommer bli så snygg med "räls" både uppe och nere !

Tala om "snart 44 års kris" att skaffa "räls" för att se ut som en högstadie-tonåring !!!

Av småländskan - 14 april 2009 22:32

Har haft stegräknaren på mig idag på jobbet och under mina hundpromenader.

Sammanlagt har jag gått 17 670 steg = nästan 10,3 km !


Då har jag ändå bara gått med hunden i ca 40 minuter = ca 4500 steg = 2,6 km.


Resten är stegen jag har tagit på mina 2 olika jobb idag = har alltså gått 7,7 km på 6,5 timmes arbetstid.

Så jag har inga stillasittande jobb precis varken på caféet eller på fritids!


Läste nyss i Expressens hälsobilaga att Folkhälsoinstitutet rekommenderar att alla ska gå 10 000 steg/dag och det har jag ju fixat gott o väl idag!


I morgon förmiddag ska jag operera bort kindtand nr 3 - denna gången försöker de inte ens dra bort den först - utan opererar direkt (för er som inte läst om mina hemska tandutdragningar så hittar ni det under kategorin "mina tänder").


God natt kramar från kvinnan med de "snygga" gluggarna !!


Av småländskan - 13 april 2009 13:28

Perfekt att "Sara-Bananens vikttävling" fortsätter en vecka till!


Men jag fattar inte hur jag ska bli motiverad att verkligen komma igång med min viktnedgång...!!??
ALLA ni som läser detta snälla kom med förslag - motivera mig-peppa mig !!!

TACK!



Jag trodde det skulle hjälpa med en vikttävling som denna - men på dessa 2 veckor har jag istället gått upp ½ kg !! Suck!


Sen nyår har jag gått ner 4 kg av de 20 kg som är målet, men den senaste månaden har jag inte motionerat särskilt mycket  - brukar bli 2 hundpromenader på sammanlagt ca 40 minuter och en snabb promenad på ca 1 timme på helgen - men det är INTE tillräckligt för att hjälpa mig att minska i vikt.


Det har även tyvärr blivit en hel del godis som slunkit ner i magen !! : (

Och GI-matlagandet har också runnit ut i sanden.....

HJÄLP MIG SNÄLLA NI ATT HITTA RÄTT SÄTT FÖR MIG ATT MINSKA I VIKT OCH OMFÅNG!!


Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst?
 vinter
 vår
 sommar
 höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards